C(iprian)Caba.ro

Sisokoki

Public aici doar cateva dintre ideile si post-urile din vechiul blog. Pentru a citi intreaga poveste a lui Sisokoki, pentru a vedea imagini din blog, comment-uri, etc. intrati aici.

Pe mine m-a convins 21/11/2009

(chiar de demult)

Sper ca si eu v-am convins. Mergeti la vot!

Eu unul votez Crin Antonescu cu toata responsabilitatea!

De ce?
1. Pentru ca e de departe cel mai inteligent (dintre candidati).
2. Pentru ca e de departe cel mai bun orator (dintre candidati).
3. Pentru ca e de departe cel mai curat (dintre candidati).
4. Pentru ca e de departe cel mai vertical (dintre candidati).
5. Pentru ca e de departe cel mai putin demagog (dintre candidati).
6. Pentru ca e de departe cel mai incisiv (dintre candidati).
7. Pentru ca e de departe cel mai corect (dintre candidati).
8. Pentru ca e de departe cel mai prezentabil (dintre candidati).
9. Pentru ca e de departe cel mai mic rau (dintre candidati).

Sper sa reuseasca in 5 ani sa ma convinga ca nu e raul cel mai mic, ci e bun. Daca nu, oricum, garantat, e raul cel mai mic.

Votati!

“Autostrade” 20/11/2009

Romania are nevoie acerba de autostrazi in urmatorii zece 10 ani. Pentru a debloca cat de cat traficul, pentru a putea circula cat de cat normal intre regiunile tarii, pentru a nu izgoni investitorii si turistii care pun roata pe soselele noastre(vezi Top Gear) am avea nevoie de minim 400km(Muntenia-Moldova spre Ucraina) + 600km(Muntenia-Transilvania spre Ungaria) + 60km(Cernavoda – Constanta) = 1060km de autostrada.

Ce a facut statul roman? A contractat o firma americana pentru constructia autostrazii Transilvania. Deci banii nostrii, platiti de noi contribuabilii se duc in SUA(s.a. state).

Acum se ridica o intrebare fireasca: La ce nevoie de autostrazi avem, de ce nu s-a infiintat o noua companie de stat care sa se ocupe de constructia autostrazilor? Avantajele ce ar fi decurs dupa o asemenea actiune sunt evidente. Le enumar doar pe cele mai importante: costuri cu siguranta mai mici, angrenarea intregii economii Romanesti(nu americane sau a altor state) in proiectul asta mare, ne-expatrierea banilor romanesti, etc, etc, etc.

Deocamdata nu se vede licarire de speranta.(poate dupa alegeri :) )

Majoritatea, daca nu chiar toti candidatii la Presedintie sustin ca nu vor fi concedieri in sistemul bugetar in anul urmator, cersiind astfel voturile bugetarilor. Cu totii stim totusi ca ponderea bugetarilor in tara noastra draga este muuult prea mare.

Ceea ce nu inteleg eu este faptul ca nu a venit nici macar un singur candidat sa zica: “Da, vor fi concediere in anul urmator pentru ca numarul bugetarilor e prea mare, dar vom aplica urmatorul program: 1, 2, 3,….”. Si-ar fi asigurat o parte din voturile unor amarati ce lucreaza in sistemul privat.

O idee succinta de program am enuntat si eu AICI.

Prostie, incompetenta, hotie, birocratie excesiva….. 23/10/2009

Astazi dimineata in metrou, spre surprinderea mea, m-a abordat un domn(prezentabil) dupa ce citisem amandoi o stire despre titlurile de stat afisata pe monitoarele din statiile de metrou.

Timp de 3 statii, cat am calatorit impreuna, am ajuns sa discutam despre infrastructura jalnica din tara noastra draga. Eu mi-am expus iarasi teoria precum ca infrastructura foarte proasta de la noi e cauzata si de piedicile puse de Marile Puteri care au interes sa nu ridicam prea mult capul din mocirla, iar el mi-a raspuns ca nu este deloc asa, totul este datorat proiectelor proaste si insusirilor enumerate de mine in titlu. Mi-am argumentat punctul de vedere, dar cand a plecat a spus ceva ce m-a pus pe ganduri: “crede-ma ca stiu ce vorbesc, 7 ani am facut parte din MT”.

Romania mereu surprinzatoare!!! O sa-mi reanalizez teoria, desi parca refuz sa cred “ultimile noutati”. Revin cu concluzii.

P.S: Pe langa traficul infernal, uite inca un motiv bun sa lasi masina acasa si sa folosesti mijloacele de transport in comun: afli chestii noi.

De ce presedintele are mandat de 5 ani? 14/10/2009

Oare de ce s-a schimbat mandatul presedintelui pe 5 ani?

Ca sa apara din ce in ce mai des crize politice?
Ca sa creasca euro cum vor unii in aceste perioade din cauza crizei politice?(de parca nu ar fi fost suficienta cea economica)
Ca sa se cheltuiasca mai mult pe organizarea alegerilor?(mandatul pe 5 ani introduce organizarea unui tur de alegeri in plus)
Ca sa se faca mai mult balamuc in tara asta datorita negocierilor complicate la impartirea ciolanului?

Nu am stat sa caut pe net/prin arhiva un motiv pro, mie sincer nu-mi vine in cap niciunul. Si oricum daca mi-ar veni unul as putea lejer sa-l combat cu o multime de contra-argumente. Voi stiti vreun argument pro?

Concluzia: Tara nimanui! O tara guvernata de parca s-ar dori raul ei, nu binele!

Nu mai furati din banii de infrastructura! Furati din alta parte! 03/10/2009

Am sa incerc sa promovez cat pot eu de mult sloganul din titlu: “Nu mai furati din banii de infrastructura! Furati din alta parte!” E absolut INADMISIBIL ritmul in care se contruiesc la noi autostrazile, e INADMISIBIL felul in care sunt reparate drumurile(calitate sub zero), e INADMISIBIL costul unui km de drum reparat/construit la noi in tara.

Dragi politicieni, am sa va enumar aici o serie de motive de ce e bine si pentru dumneavoastra sa nu mai furati din banii publici destinati infrastructurii. Daca nu va puteti abtine, va rugam sa furati din alta parte.stopfurt
1. Nu mai calca picior de strain sa investeasca in Romania cand da de primul km de drum din tara noastra draga => mai putini bani pentru dumneavoastra la bugetul statului.
2. Nu mai calca picior de turist in Romania(de altfel o tara cu numeroase atractii turistice importante) cand observa ca are nevoie de 6 ore sa parcurga 300 de km
=> mai putini bani pentru dumneavoastra la bugetul statului.
3. Degeaba aveti dragi politicieni masini cu peste 200 CP daca de-abia bagati in viteza a 2-a => degeaba ati furat banii aia pentru masina aia scumpa.

Va rog sa ma ajutati sa promovam acest slogan “Nu mai furati din banii de infrastructura! Furati din alta parte!”. Puneti-va link la status cu acest titlu, dati link-ul mai departe sa-l mai citeasca un roman, puneti sloganul in comentariile de pe site-urile de stiri. Poate, poate ajunge la urechile unui politician care intelege intru-totul importanta infrastructurii intr-o tara. Eu unul sunt de acord sa fure din alta parte pentru ca stiu sa nu se pot abtine. Toleratile si voi furtul din alte parti(Nu e bine, dar nu avem ce face. Nici America nu a scapat de gangsteri peste noapte. Le-a luat si lor ceva timp.). Trebuie sa acceptam deocamdata acest compromis.

Asadar va rog inca o data, ajutati-ma sa-i facem sa inteleaga ca nu e bine sa mai fure din banii de infrastructura.

Ca sa intelegeti… 03/10/2009

…de ce ne privesc nemtii sau oricare alt popor civilizat asa cu superioritate, ca pe niste fiinte inferioare, iar atunci cand le calcam tara fac orice-i posibil sa ne alunge?
Imaginati-va ca va intra nepoftit in casa aurolaci sau niste romi nespalati. Pai i-ati primi cu bratele deschise, i-ati pune la masa? Sau imaginati-va ca mergeti voi intr-o casa murdara, mizerabila, in care nici apa curenta nu este, cu vase murdare, covoare nespalate, etc. Pai va vine sa va luati gazda in brate?
Exact asta e diferenta(daca nu chiar mai mare) la nivel de tara dintre lumea civilizata si Romania. Cand o sa pasiti prima data pe Allianz Arena, apoi pe Stadionul Dinamo, cand ve-ti merge prima data pe Autobahn, apoi pe A1, cand ve-ti merge prima data intr-un sat in Germania si apoi la noi la tara va ve-ti da seama de diferenta uriasa.

…de ce la noi extra-lux-ul este mai des intalnit decat la nemti sau orice tara civilizata?
Tocmai pentru ca nu suntem o tara civilizata. Civilizatie presupune, pe langa altele, tocmai sa-ti respecti aproapele. Respectandu-ti aproapele, desi poate parea paradoxal, te va ajuta sa o duci si tu mai bine. Degeaba ai Ferrari daca nu apuci sa bagi a 2-a. Dupa felul cum primesc educatia in scoli copiii din ziua de azi, dupa programele TV din ziua de azi, dupa ce ziare se citesc in ziua de azi  in mod sigur, cu mana pe inima o spun, nici in generatia urmatoare, deci inca 30-40 de ani nu se va schimba nimic in bine in Romania.
Extra-lux-ul intalnit in Romania este o consecinta directa a lipsei de respect a unora fata de romani. Mai pe scurt: se fura ca-n codru-n Romania fara niciun pic de bun simt. Dintre cei care traiesc prin acest extra-lux in mod cert nu sunt mai mult de 10% care sa fie 100% curati.

Raspunsurile la intrebarile urmatoare intr-un post viitor:
… cum putem sa ajungem sa “concuram” cu o tara civilizata?

… cand o sa ajungem sa aibe sens macar comparatia cu o tara civilizata?

… de ce se ajunge uneori la razboi si de ce sunt necesare razboiele(gandire de ansamblu)?

… de ce credinta ne poate ajuta?(Da, credinta e f. importanta intr-o societate. Iar prin credinta sa nu intelegeti doar sa te rogi ca ti se va da, ci mai mult sa crezi si sa faci.)

CFR Calatori – inca o gaura neagra a economiei romanesti 26/08/2009

Cand un bilet Constanta – Bucuresti Nord costa 46 lei(rapid- dar ca un persona la clasa a 2-a) cu serviciile sunt deplorabile(implica costuri mici), cu destula aglomeratie in trenuri(implica venituri bune) CFR Calatori merge in pierdere.

Si ce face? Vor la rectificarea bugetara inca 365 mil lei. Va amintiti perne la 10 mil bucata, prize si intrerupatoare la 2 mil bucata, etc. Pai nu-ti vine sa pleci cu totul din tara asta si sa nu mai auzi absolut nimic de jegul de aici.

Ganditi-va ca intr-o tara civilizata s-ar fi facut in maxim 2 ore traseul Bucuresti-Constanta. Noi facem 5 jumatate. NO COMMENT!!!

Update: Mai avem “specialisti”(dintre cei 15.000) in tara asta care sa faca un management corect al institutiilor statului? CFR Calatori ar putea cel putin sa-si acopere cheltuielile cu ceea ce incaseaza. Cer public un calcul la veniturilor si cheltuielilor de la aceasta companie(stiu stiu, oricum degeaba cer eu). Oricum veti ramane surprinsi ce veti observa intr-un asemenea bilant.

Criza 02/08/2009

In perioade de criza se stie ca e bine sa fie dezvoltate proiecte importante(gen autostrazi, viaducte, canale, etc.) care sa antreneze in jurul lor multe activitati(astfel se creeaza locuri de munca, etc.). Din criza asta noi, romanii, am fi putut profita prin forta de munca ieftina pe care o avem atragand firmele occidentale care sa-si deschida sedii ieftine in Romania. Lucrurile astea se gasesc in toate manualele de economie. La noi din pacate nu prea s-a intamplat mai nimic din ceea ce trebuia sa se intample, iar criza devine din ce in ce mai usturatoare.

Pariu: daca natia romana ar avea mentalitatea, rigurozitatea, etc.(de fapt toate insusirileAutobahn) natiei germane, iar nemtii ar capata “calitatile” noastre in maxim 30 de ani Romani ar arata ca mai ceva Germania de acum, iar Autobahn-ul nemtesc ar fi o ruina plina de gropi… Pacat ca pariul nu poate fi aflat, l-as putea tine cu oricine.

Revenind la criza usturatoare cititi aici cum incearca alesii nostrii sa o combata(plecand in vacanta cand reprezentatii FMI ii asteptau la discutii). Acesta este doar un mic argument pentru pariul de mai sus.

P.S: Pariul meu nu se bate cap in cap cu cealalta teorie a mea, si anume ca nu suntem lasati de Marile Puteri sa ne dezvoltam mai mult. Nu o sa ma mai argumentez ca sa nu incarc cu prea multe cuvinte postul. Lasati un comment pentru alte detalii.

Votez? Nu votez? 28/07/2009

Am lansat in posturile anterioare o antiteza intre a merge si a nu merge la vot. Dupa cum am spus deja eu sustin teoria de a merge la vot impotriva argumentelor unor oameni publici importanti care sustin contrariul. Incerc sa creez prin votul meu un rau cat mai mic tarii, de aceea am si pornit un clasament al principalilor candidati la presedintie pe care ma stradui sa-l actualizez cat mai obiectiv si realist posibil.

Acum iata principalele idei contradictorii care formeaza antiteza a merge/a nu merge la vot:

1. Principalul argument pentru a nu vota este acela ca orice am alege nu ar fi diferit cu nimic fata de ce a fost pana acum(nu avem ce alege). La o prima privire asa este, DAR e clar ca nu putem spune ca Basescu si Geoana ar avea aceleasi rezultatea in politica externa, e clar ca o guvernare cu un presedinte jucator are alte rezultate decat o guvernare cu un presedinte echidistant, e clar ca Basescu si Antonescu au alte tipuri de discursuri si pe Antonescu nu l-am vedea la televizor mai mult pentru glumele sau stilul sau. Pp ca e evident acum de ce inclin in partea a doua a balantei privind aceasta chestiune.

2. Altii nu merg la vot pentru ca sunt indiferenti. DAR, voi stiti ca sunteti indiferenti cu banii vostrii? Bine, e adevarat ca si mergand la vot nu inseamna neaparat ca ai ales pe cineva care sigur iti administreaza cat mai bine banii. Dar macar poti trage un semnal de alarma prin votul tau non-conformist, prin votul tau care cere schimbarea(sau neschimbarea).

3. Unii nu voteaza pentru ca alesul i-ar putea dezamagi, chiar scarbi, DAR cu un vot corect ales nu tu esti cel care ar trebui sa aiba remuscari.

Mai astept si alte argumente pentru a merge, nu merge la vot. La argumentele pentru a nu merge la vot voi raspunde imediat cu contra-argumentele mele.

Fabrici de bani (updated) 13/07/2009

Referitor la actualul scandal dintre MECI(Ministerul Educatiei, Cercetarii si Inovarii) si anumite universitati particulare doar 2 lucruri sunt de spus:

1. Singurul scop al universitatile particulare este maximizarea pe cat posibil a profitului, indiferent de metode, indiferent de consecinte. Storc pur si simplu studentii de bani pana la limita continuarii studiilor.

2. Pentru peste 90% dintre absolventi diploma nu are absolut deloc acoperire in cunostiintele dobandite, singurul scop al studentului in colaboarare cu universitatea fiind documentul in sine. Da, in colaboarare pentru ca de fapt e un troc: bani contra diplome.

De toate acestea MECI a stiut tot timpul.

Update: Pentru mai multe detalii intrati aici(stire publicata dupa acest post). Deci daca vreti sa aflati stirile de maine cititi Sisokoki’s Blog (asta-i alta aroganta). :)

Hunedoreni, cum ati putut vota asa ceva? CUM? 09/07/2009

De la o prima privire devine antipatica.

Dupa primele 5 vorbe iti dai seama ca microgramul e unitatea adecvata masurarii cantitatii de materie cenusie.

De la a 3-a fraza rostita iti dai seama de o prima minciuna scoasa de o gura pacatoasa.

Dupa 4 cuvinte iti dai seama ca nu e nici o logica in ideea exprimata.

La o a doua privire ii iese aroganta in evidenta.

La a treia privire iti dai seama ca ne considera pe toti niste prosti.

Dupa mers deduci in mod categoric strengareala si siretismul.

Hunedorenilor, refuz sa cred ca voi chiar ati vrut sa fiti reprezentati de o asa persoana. Sigur nu ati fost pacaliti? Chiar nu aveati alternative mai bune? V-ati imbatat toti cand ati mers la vot? V-ati imbogatit? Ce s-a intamplat cu voi? Explicati-ne si noua de ce. De ce? De ce?

Popor de scandalagii (updated) 04/07/2009

Ce captiveaza poporul roman? Scandalul, non-conformismul, extravaganta.

Asta ne-o demonstreaza presedintele care bineinteles e dupa placul majoritatii romanilor: scandalos, ha-ha-it, instingator la cearta. Intr-un cuvant am ales un presedinte in principal datorita non-conformismului. Era evident ca Nastase ar fi fost mai potrivit pentru aceasta functie analizand calitatile fiecaruia. Ce a schimbat balanta acum 5 ani? Stilul din campanie adoptat de candidati: unul serios, cum ar fi fost firesc pentru un presedinte, celalt non-c0nformist, cu sloganuri desantate, afirmatii scandaloase.

Asta ne-o demonstreaza si recentele scandaluri din comisia parlamentara care ancheteaza cazul Ridzi. Cum s-a incercat distragerea atentiei de la escrocheriile de la MTS? Bineinteles prin provocarea unui scandal si prin certurile dese si repetate de la sedintele comisiei.

Asta ne-o demonstreaza chiar si Mircea Badea impreuna cu Ion Cristoiu(nu neaparat  persoana lor, ci scandalul iscat):
Prescurtari:
* = mai des sau/si mai captivati
^
!@# = Datorita conflictului Badea-Cristoiu
Cum am ajuns sa dam click(*) pe opiniile lui Cristoiu din
Jurnalul?  ^!@#
Cum am ajuns sa urmarim Zig Zag(*) sa vedem ce mai zice
si Cristoiu?  ^!@#
Cum am ajuns sa intram(*) pe blogul lui Mircea Badea?  ^!@#        
Cum am ajuns sa urmarim(*) emisiunea lui Mircea Badea? ^!@#
Cum a ajuns Badea mai verosimil? ^!@#
Cum a ajuns Cristoiu(care sustine ce sustine) mai necredibil? ^!@#

Acum sa nu intelegeti ca as vrea sa spun ca scandalul Badea-Cristoiu a fost regizat, trag doar iarasi concluzia ca suntem un popor de can-canisti, clickuisti si libertisti.

Astea ne-o demonstreaza multe alte lucruri din tara asta.

Concluzie! Vrei sa fii presedinte? Implicate in cat mai multe scandaluri, fii cat mai non-conformist. Poporul(majoritatea lui) alege un presedinte misto, marfa. Un presedinte de caterinca care totusi trebuie sa lase impresia ca stie uneori ce trebuie sa faca.

Tineri contribuabili ne vrem banii inapoi! 23/06/2009

Din pacate am fost participant la evenimentele din 2 mai de la Costinesti pe care s-au cheltuit sute de mii de euro. Spun din pacate pentru ca asa am realizat mai bine de ce ne tocam nervii pe proastele soselele ale patriei, de ce profesorii sunt platiti cu 2 lei pentru o lucrare, de ce ni se baga efectiv mana in buzunar de catre stat prin zeci de taxe si accize, sute de impozite, de ce…., de ce…, de ce…, de ce…(cred ca putem completa fiecare cel putin 10 “de ce”-uri), iar aceasta realizarea a tuturor acestor lucruri nu poate decat sa ma scarbeasca. Insa nimic nu poate sa ma scarbeasca mai mult decat atitudinea doamnei ministru Monica Iacob Ridzi care ma surprinde din ce in ce mai mult.money

Daca tot am fost la Costinesti pe 2 mai sa va zic ce a insemnat de fapt evenimentul faraonic. Deci toate evenimentele din timpul zilei nu cred ca s-au petrecut pe o bucata de plaja mai mare de 300mp cu mai mult de 300 de persoane. Concertul din timpul noptii, de amploare mai mare, a fost oricum opera MTV.

Acum, domna ministru iese iarasi foarte arogant in fata camerelor TV si spune ca nu a facut nimic ilegal. Pai doamna Risipitoare e mai simplu sa faci ceva legal decat ilegal in Romania de astazi(asta, normal, de catre institutiile statului fiindca pentru nebugetari e taman invers). Dar cum vi se pare sa ne folositi salariile noastre pe ani buni pentru o scena de 75.000 euro care de fapt e 3000(bine, aici nu inteleg nici de ce a fost nevoie de 2 scene), pentru evenimente de 2 bani care nu produc nimic concret? Cat timp e aceasta domna in Guvern ar trebui sa iesim in strada si sa ne primim salariile dublate(fara sa mai platim contributiile la buget, nici angajatul, nici angajatorul). Cum ar fi? Refuzam sa platim excentricitatea, incompetenta, prostia, reclama politica. Nu vrem sa incurajezam hotia, risipa! Ne vrem banii inapoi!

Da doamna ministru, poate e legal ce ati facut, dar pe noi ne-ati jignit, ne-ati rispit banii, v-ati batut joc de noi cu tot cu scena aia de 75.000 ca a Madonnei. Va rugam plecati! Nu ne mai chinuiti! Ne enervati, ne oripilati, ne subestimati! Va rugam, nu ne mai chinuiti! PLECATI!

Doamna Ridzi ne mai face o aroganta 18/06/2009

Doamna ministru ne arata arogant banii de la MTS

Doamna ministru ne arata arogant banii de la MTS

Astia ne sunt politicienii (updated) 16/06/2009

La deconspirarea neregurilor si fraudei de la Ministerul Tineretului si Sportului de catre ancheta GSP ghiciti cum a raspuns ministrul Monica Iacob Ridzi? Repet, au fost nereguli si fraude comise, nu greseli sau neintelegeri.

Iata raspunsul: “- Sîntem tineri. Şi eu, şi dumneavoastră. Ar trebui să vă luaţi de cei în vîrstă din PSD, de Mitrea, de Geoană, de Năstase, de Iliescu. Pe ei trebuie să-i atacaţi.” a spus Monica Iacob Ridzi. Acestea au fost toate explicatiile. Raspuns mai penibil, pueril si grotesc nu cred ca s-ar fi putut gasi. Citit mai multe detalii in Gazeta Sporturilor aici. Voi reveni cu cateva comentarii acide.

Update: Singurul comentariu acid pe care-l mai pot face e: suntem romani, ii meritam, noi i-am votat! Mai public insa cateva declaratii:

“Nu ştiu pe ce am cheltuit 628.000 de euro!”
“Alte ministere aloca de zece ori mai multi bani decat noi pentru serbari si nu mai zice nimeni nimic!”

Va vine sa credeti?

Dezvoltarea haotica a Romaniei 14/06/2009

Romania, sau cel putin Bucurestiul, a avut parte in ultimii ani de o dezvoltare aproape exponentiala. Din pacate insa totul s-a dezvoltat oarecum haotic. Cu primari care au cautat(de fapt inca mai cauta) sa-si umple cat mai mult sacul in 4 ani, cu interesele locale peste interesele nationale, cu pile si pilosi s-a ajuns la creearea de zgarie nori in zone agrement sau zone de case, s-a ajuns la dublarea spatiilor de birouri in zone in care nu se putea arunca un ac in timpul orelor de varf, s-a ajuns la injumatatirea spatiilor verzi, s-a ajuns la dublarea nivelului de poluare a aerului.

Beneficiile acestei dezvoltari le resimt putini, dar din pacate consecintele le resimtim noi toti: aglomeratie, praf, poluare, nervi, timp pierdut in trafic. Va sunt familiare? Intr-un Bucuresti si asa foarte inghesuit voi intelegeti de ce s-a aprobat dezvoltarea pe verticala(adica supra-aglomerarea zonelor deja aglomerate) si nu dezvoltarea pe orizontala(adica aerisirea zonelor aglomerate)?

Istoria e cruda cu noi…(apoi idei) 10/06/2009

Da, frati romani, nu ne putem lauda ca am dus-o vreodata mai bine. Nu putem spune ca uite ce bine era atunci si ce rau traim acum! Nu ne putem lauda ca romanul a fost vreodata mai inteligent si mai cumpatat, ca a facut vreodata legea in Europa, ca si-ar fi dorit vreodata cineva sa traiasca printre romani aici, pe taramul acesta frumos, de altfel, ca si peisaje.Mihai Viteazul

Tutela straina, domniile fanariote, atacurile turcilor nu mai sunt acum, dar supunerea exista insa sub alte forme.

De aceea propun(iarasi cu liniuta ca la scoala) niste idei de implementat pentru politicienii romani si de constatat(deocamdata) de poporul roman pentru a fi exercitata asupra noastra o supunere mai mica. Poate asa reusim si noi sa ajungem intr-un timp rezonabil acasa, la mare, la munte. Poate asa ne permitem sa avem si noi un concediu fara prea multe socoteli, poate asa ziua de maine nu o sa mai fie o povara prea mare. Sunt idei generale care nu stiu cat s-a incercat pana acum sa fie puse in practica. Initiative, directive, hartii, comisii stiu sigur insa ca exista sau au existat. Dar practic nu cred ca s-a miscat vreodata ceva(pentru exemplificare vezi modelul Dacia dat mai jos), iar vina pentru lipsa practicii e evident unde trebuie cautata.

  • Axarea economiei romanesti pe domeniile traditionale, in care concurenta externa nu este mare(daca avem concurenta externa din partea tarilor dezvoltate sigur nu reusim nimic) si efienticizarea pe cat posibil a acestor domenii. De ce concurenta externa sa fie mica? Pentru ca exportul este cel ce aduce bani in tara. Exemplu: Puteti crede ca o reformare completa a Dacia fara sa fi fost privatizata, aflata sub controlul guvernului roman ar fi putut aduce PIB-ului romanesc un procent dublu fata de cel de astazi? Americanii au inventat o criza mondiala pentru a prelua G.M.(bine, nu numai pentru asta). Apoi stiti de ce a fost posibila cresterea economiei romanesti din ultima perioada? Nu datorita exporturilor(cum ar fi normal intr-o economie reala), ci datorita capsunarilor si tuturor romanilor din afara care au prins un context favorabil de crestere mondiala si au pompat bani in tara. In alte cuvinte nu a fost nimic gandit sau planificat in cresterea resimtita de tara noastra.
  • Exploatarea pe cat posibil a climei noastre favorabile agriculturii. Biocombustibilii salveaza Romania! :) Vezi cazul Braziliei in care , cafeau detine un procent important din PIB.
  • Apoi dezvoltarea turismului pe baze reale. Cu planuri si proiecte concrete, nu cu imnuri si reclame ireale penibile.

Cam acestea sunt ideile generale(exprimate succint) spre care ar trebui sa se orienteze clasa romaneasca politica pentru a deveni puţin mai independenti. Puţin! Ati auzit in putinul sau indestulatul timp petrecut la TV in recenta campanie electorala despre asemenea proiecte(sau altele mai stralucite)? Ati auzit insa de vreun proiect concret si complet? Atunci ce ati votat stimati compatrioti? Oameni? Partide? Cu ce va reprezinta?…………………………… Suntem romani! Totusi sa luam partea plina a paharului. Click aici!

“Impozitul forfetar va reduce la maxim evaziunea fiscala” (updated) 05/06/2009

FALS. Din contra, a fost imboldul pentru o crestere a evaziunii fiscale. In luarea deciziilor importante oare Guvernul nu ar trebui sa consulte specialisti(deci specialisti, nu “specialisti”!) care sa analizeze situatia nou creata in cazul tuturor categoriilor( de firme in cazul decizei de fata: mici, medii, mari, minuscule, etc.)?

Acum o idee pentru un politician sa se face arhicunoscut si sigur sa fie reales: sa vina la toate emisiunile in care este invitat cu o tabla si un marker(de culoarea formatiunii :D ) si pe cazuri concrete, cu cifre exacte(ma rog, sau cat de cat aprox) sa prezinte cat sa inteleaga si badea(nu Badea, ca asta oricum intelege) Gheorghe de ce s-a ales varianta A si nu varianta Q(sau de ce nu varianta A’), ce consecinta are varianta Q pentru categoria X, ce consecinta are varianta A’ pentru categoria Y, cum s-au redistribuit banii B la prostii C. Eu, ca si cetatean al Romaniei, roman fiind, accept ca intr-o prezentare din asta pe tabla sa fie scris: 10% din banii B sunt pentru familia mea, bani pentru excursiile mele personale, etc. dar macar cu restul sa se inteleaga ceva! Bineinteles, politicianul ca sa fie reales va trebui sa foloseasca o formulare mai subtila sau sa distribuie cei 10% in alte parti ca sa nu se prinda prostii(adica noi). Desi avem deja o alta axioma: nu exita politician cinstit! Apropo, daca as fi moderator cred ca asa mi-as incepe emisiunile.
Eu: Domnule K stiti ultima axioma scoasa de savantii romani?
K: Nu. (99.99% din cazuri)
Eu: Nu exista politicieni cinstiti! Stiind asta, putem discuta acum fara retineri?
K: Pai sa stiti ca eu oricum nu aveam retineri. Asa ca discutam oricand vreti dumneavoastra fara retineri.

Si de aici ma enervam si-l “scoteam la tabla”. Prima data sa-mi zica bugetul alocat ministerului, sumele care merg la angajatii bugetari, suma distribuita in programul X, etc.

Specialistii? Unde sunt specialistii? Domnule Constantinescu, parca dumneavoastra aveati vreo 15.000 de din astia. Nu? Anul asta oare cine-i mai scoate la bataie? Basescu? Geoana? Antonescu?

Si mai am o nelamurire/intrebare cu privire la profesionalismul politicienilor. Cum e posibil ca analistii de pe la TV sa aiba idei sau programe mai bune decat cei care tocmai pentru asta sunt alesi?

Update: Exemplu: la sfarsitul anului bugetar Ministerul Turismului sa prezinte un raport public concret(intocmit pe intelesul tuturor – ca poate exista deja unul, inca nu m-am informat, pe care nu-l deslusesc nici macar ei ) cu banii cheltuiti pe promovare si rezultate promovarii.

Cititori de nivel inalt 02/06/2009

Rasfoind http://sisokoki.wordpress.com

Rasfoind http://sisokoki.wordpress.com (juriul de la bursele de bloggeri)

PS: Adevarul e ca un blog care merita distruge dusmanii si aduna in jurul sau numai oameni importanti, cu functii.

Va vine sa credeti ca… (updated2) 31/05/2009

…criza mondiala a fost declansata la dorinta Marilor Lumii, epidemia porcina a fost introdusa si transmisa in mod intentionat in lume, instabilitatea si primitivismul infrastructural al Romaniei sunt mentinute in mod controlat din exterior? (si exemplele ar putea continua)

Mie da. Credeti ca guvernul SUA ar mai fi putut fi actionar majoritar la AIG, de exemplu, platind suma pe care a platit-o daca nu era aceasta criza? Nu vi se pare criza momentul oportun al unei centralizari financiare si bancare? Normal ca exista multe alte dedesubturi ale mult mediatizatei crize pe care noi nu o sa le aflam(nici macar banui) niciodata.

Apoi epidemia porcina produce bani cat nici nu va puteti inchipui pentru industria farmaceutica. Si aici nu ma refer neaparat la tara noastra.

O infrastructura buna in Romania credeti ca ar conveni, de exemplu, guvernului german? Pai atunci s-ar fi mutat la noi TOATE multinationalele care sunt pe teritoriul Germaniei, nu numai o fabrica Nokia. Ganditi-va doar la exemplul dat de Mercedes care ne-a ocolit si nu s-a mai stabilit la Timisoara tocmai datorita infrastructurii. Deja China eu cred ca a fost scapata de sub control si are consolidata pozitia a doua ca si mare putere a lumii(prea tarziu cred ca a fost declansata criza pentru Chiana. A fost scapata!).

P.S: In consecinta nu cereti prea multe de la politicieni. Nu depinde totul numai de ei, mereu am fost un popor de supusi. Asta ne este destinul incepand cu Decebal, trecand pe la Stefan cel Mare si Mihai Vitezu si terminand cu Ceausescu si Basescu. Sa nu cadem insa in extrema cealalta, sunt numeroase lucruri de bun simt interne care pot fi administrate mult mult mai bine. De fapt cum suntem noi(poporul roman) controlati de marile puteri, asa se intampla si in Romania cu cetatenii ei(sunt controlati de cei puternici care-si urmaresc doar propriile interese).

Update: Cum e posibil ca Bechtel sa taraganeze atat de mult lucrurile la autostrada noastra(vezi ultimile noutati) si in strainantate scoate kilometri pe banda rulanta?

Update2: A fost vreodata dupa revolutie balanta de importuri/exporturi a Romaniei pozitiva? Bine, in privinta subiectului asta sunt foarte multe lucruri si foarte multi factori de discutat dar evident este ca unul dintre factori ar fi ca nu doreste nimeni sa fim o tara exportatoare(cel putin nu in Europa). Iar prin aderarea noastra la UE putem fi controlati mult mai bine de tarile dezvoltate din Europa. In ziua de astazi(cu toata industrializarea si robotizarea cand un om poate produce pentru 1000) o evolutie a unei tari determina o involutie a alteia.

Am lansat in posturile anterioare o antiteza intre a merge si a nu merge la vot. Dupa cum am spus deja eu sustin teoria de a merge la vot impotriva argumentelor unor oameni publici importanti care sustin contrariul. Incerc sa creez prin votul meu un rau cat mai mic tarii, de aceea am si pornit un clasament al principalilor candidati la presedintie pe care ma stradui sa-l actualizez cat mai obiectiv si realist posibil.

Acum iata principalele idei contradictorii care formeaza antiteza a merge/a nu merge la vot:

1. Principalul argument pentru a nu vota este acela ca orice am alege nu ar fi diferit cu nimic fata de ce a fost pana acum(nu avem ce alege). La o prima privire asa este, DAR e clar ca nu putem spune ca Basescu si Geoana ar avea aceleasi rezultatea in politica externa, e clar ca o guvernare cu un presedinte jucator are alte rezultate decat o guvernare cu un presedinte echidistant, e clar ca Basescu si Antonescu au alte tipuri de discursuri si pe Antonescu nu l-am vedea la televizor mai mult pentru glumele sau stilul sau. Pp ca e evident acum de ce inclin in partea a doua a balantei privind aceasta chestiune.

2. Altii nu merg la vot pentru ca sunt indiferenti. DAR, voi stiti ca sunteti indiferenti cu banii vostrii? Bine, e adevarat ca si mergand la vot nu inseamna neaparat ca ai ales pe cineva care sigur iti administreaza cat mai bine banii. Dar macar poti trage un semnal de alarma prin votul tau non-conformist, prin votul tau care cere schimbarea(sau neschimbarea).

3. Unii nu voteaza pentru ca alesul i-ar putea dezamagi, chiar scarbi, DAR cu un vot corect ales nu tu esti cel care ar trebui sa aiba remuscari.

Mai astept si alte argumente pentru a merge, nu merge la vot. La argumentele pentru a nu merge la vot voi raspunde imediat cu contra-argumentele mele.

© 2009 – Ciprian Caba

www.cipriancaba.ro si www.ccaba.ro

Pagini